Навчання дітей гри на дитячих музичних інструментах за методикою німецького педагога і композитора Карла Орфа

Педагогіка: історія і сьогодення » Гра на дитячих музичних інструментах як ефективний засіб розвитку музичних здібностей дітей дошкільного віку » Навчання дітей гри на дитячих музичних інструментах за методикою німецького педагога і композитора Карла Орфа

Сторінка 3

Вільна імпровізація стала відправним пунктом в методиці Карла Орфа. Хоча найпростіші ритми й мелодії були доступним елементарним матеріалом, імпровізація вимагає виявлення фантазії, яку слід пробудити. З огляду на це Карл Орф підкреслив, що "…ніщо не вимагає такої ретельної підготовки, як проведення творчих й імпровізаційних вправ, які аж ніяк не дають учителю права імпровізувати."

Творчим імпровізаціям дітей мала сприяти опора на рух і гру на елементарних музичних інструментах, на мову, музичну декламацію і спів. Особливу увагу композитор приділяв "слову" - елементу мови й поезії, його метричній структурі, мелодико-інтонаційній вимові і його звучанню (світлому, або тьмяному, прозорому або насиченому, тощо). У єдності слова, жесту і мелодії Карл Орф вбачав першооснову музики.

Карл Орф вважав, що особистість не можна виховати на випадковому і довільному матеріалі. На його думку, найкращим матеріалом для виховання дітей є дитячі лічилки, дражнилки, приказки, скоромовки, заклички, колискові пісні, колядки, веснянки, тощо.

Народна словесна творчість завжди діє на дітей безпосередньо і безвідмовно, тому педагог був переконаний, що стародавня обрядова поезія і казка не можуть бути виключені зі світу дитинства. Важливо те, що світ простих форм поезії не потребує "композитора", щоб покласти його на музику. Він сам насичений внутрішнім звучанням, викликає посилену роботу уяви, активізує музичне мислення учнів.

Народне мистецтво, пісню і танець Карл Орф розглядав не тільки як найкращі зразки для виконання і слухання, а й як музику для дитячого виконання, можливість брати участь у їх відтворенні.

Вважаючи що дитина у своєму розвитку сконцентровано проходить усі стадії, які раніше пережило людство, Карл Орф дійшов думки, що музичне виховання слід здійснювати на початковому етапі на давній пентатонічній основі. Він розмістив пісенні зразки так, щоб вони вели від двозвучного наспіву до пентатоніки: "У мелодії вихідним пунктом стала для нас інтонація зозулі — низхідна терція, поспівка на двох ступенях, що поступово розширювалася і перетворювалася на звукоряд без півтонів, на мажорну пентатоніку."

Пентатоніка (від грецьких слів "рentе" –"п'ять" і "tonos" – "звук") — звукова система, лад, що має 5 звуків різної висоти у межах октави. Пентатоніка у тій чи іншій формі широко представлена як у сучасній, так і у народній музиці. Вона характерна для традиційної музики країн Далекого Сходу (Китаю, В’єтнаму, Японії, Кореї), Африки, Індії, індіанців, а також для багатьох європейських народів, наприклад, зустрічається у ірландській фолк-музиці, звідки вона перейшла до американського кантрі. Відбитки пентатоніки зустрічаються і у деяких українських піснях. Також звукоряд цього типу широко використовується у сучасній рок, поп та блюзовій музиці. Наприклад, блюзовий звукоряд утворюється з додаванням до мінорної пентатоніки пониженого п'ятого ступеню (bV), який іноді називають "блюзовим тоном". Пентатоніка дуже популярна серед гітаристів завдяки аплікатурі та універсальності, за допомогою яких можна імпровізувати майже будь яку гармонію. Приклад мажорної пентатоніки

Страницы: 1 2 3 4



Зміст навчання та виховання
В афінських містах тривалий час існувала традиція, за якою найзаслуженіша людина удостоювалась посади гімнасіарха — керівника школи для дітей вільних громадян. Але соціальний рівень звичайного вчител ...

Вправи-основний метод виробничого навчання
У підручнику матеріал про вправи розкритий дуже докладно. Викладено сутність і дидактичну характеристику вправи як методу, а також методика керівництва вправами учнів, тобто сутність поточного інстру ...

Читання як вид навчальної діяльності

Громадянська освіта

Читання - основний засіб навчання, інструмент пізнання навколишнього світу. >>>

Copyright © 2018 - All Rights Reserved - www.pedahohikam.net