Ігри на уроках математики у сучасній школі

Сторінка 5

Процес створення гри містить ряд етапів:

а) вибір теми гри;

б) визначення теми й завдань гри;

в) підготовка і проведення гри (повідомлення учням теми гри, підготовка унаочнень, проведення гри, підбиття підсумків).

Успіх проведення гри залежить від дотримання вимог:

а) ігри мають відповідати навчальній програмі;

б) ігрові завдання мають бути не надто легкими проте й не дуже складними;

в) відповідність гри віковим особливостям учнів;

г) різноманітність ігор;

д) залучення до ігор учнів усього класу.

У навчальних іграх немає тих хто програв або виграв, тут виграють всі. Їх можна проводити на будь-якому етапі уроку. Це дасть змогу виявити знання учня і вміння користуватися ними.

Проте існують і обмеження для проведення дидактичних ігор:

1. Не варто організовувати навчальну гру, якщо учні недостатньо знать тему.

2. Недоцільно впроваджувати гру на заліках та іспитах, якщо вони не використовувались у процесі навчання.

3. Не слід застосовувати ігри з тих предметів і програмних тем, де вони не можуть дати позитивного ефекту.

Пам’ятаючи ці обмеження, кожен учитель має все ж керуватися настановою В.О. Сухомлинського про те, що без гри немає і не може бути повноцінного розумового розвитку учнів.

Практичні завдання.

Урок-гра «Квадратні рівняння і не тільки»

Мета: відтворити знання про квадратні рівняння, його види, способи розв‘язування, розширити творчі здібності учнів, уміння знаходити раціональні способи розв‘язування рівнянь; показати різноманітність рівнянь; виховувати уважність, кмітливість, самостійність, розвивати увагу, мислення, пам‘ять; формувати уміння працювати самостійно, спілкуватись, допомагати іншим, розвивати у учнів творчість, інтуїцію, любов та інтерес до математики.

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань, умінь і навичок.

Методи форми та прийоми навчання: мозковий штурм, групова робота, самостійне здобування інформації.

Девіз уроку: «Знати – це означає насамперед уміти користуватись знаннями»

Хід уроку

1. Організаційно-психологічна частина.

Учитель. Почати урок я вирішила зі слів: «Досягнення успішного результату під час розв‘язування завдань – зовсім не привілей математики. Усе людське життя – це не що інше, як бажання досягти успіху в розв‘язуванні все нових питань та проблем.»

Перш ніж розпочати гру всім необхідно справитись із завданням «Розсипані слова». (Кожній групі роздаються картки на яких написано по одному слову. Необхідно скласти фразу)

Учитель: «Те, що я чую я забуваю.

Те, що я бачу й чую, я трохи пам‘ятаю.

Те, що я чую, бачу й обговорюю, я починаю розуміти.»

Продовжує команда, що перша склала фразу: «Коли я чую, бачу, обговорюю й роблю, я набуваю знань і навичок».

Учитель: «Коли я передаю знання іншим, я стаю магістром.

Я бажаю успіху кожній команді і вважаю, що переможених не буде, оскільки одні з вас мають можливість набути нових знань і навичок, а інші – набути навичок майстра».

2. Актуалізація опорних знань і умінь.

1-й тур «Сьома грань»

Команди приймають участь у грі в тій послідовності, в якій вони склали фразу. Перша команда має право вибору з 6 варіантів, друга – з 5 і т.д.

Страницы: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10



Сім'я як суб'єкт і об'єкт соціально-педагогічного впливу
Потреба концепції сімейно-центрованого супроводу сім'ї з неповносправною дитиною виникає з поняття сім'ї, як системи, як цілості. Сім'я, як система живе за своїми правилами, властивими їй. Кожний чле ...

Практичні аспекти гендерної педагогіки
Виходячи з проблем сьогодення, виникає необхідність застосовувати спеціальні підходи, щоб допомогти дітям почувати себе в школі комфортно та справлятися з проблемами соціалізації, важливою складовою ...

Читання як вид навчальної діяльності

Громадянська освіта

Читання - основний засіб навчання, інструмент пізнання навколишнього світу. >>>

Copyright © 2018 - All Rights Reserved - www.pedahohikam.net