Кафедра камерного ансамблю

Сторінка 1

Камерний ансамбль, як одна з найважливіших навчальних дисциплін, - завжди в центрі уваги керівництва академії. Заняття в класі камерного ансамблю вели провідні професори, для яких камерне музикування було невід"ємною частиною їх професійної діяльності. Ця традиція бере свій початок від Р. Глієра, який, крім композиції, викладав камерний ансабль і сам брав участь у концертах квартету, виконуючи партію другої скрипки. Виступи професорів Г. Беклемішева, С. Вільконського, Д. Бертьє, К. Михайлова долучали студентську молодь і громадськість Києва до кращих творів світової та вітчизняної класики.

Ці прекрасні починання перейняли і продовжили такі музиканти, як Я. Фастовський, І. Тамаров, - педагоги, котрі виховали музикантів-виконавців, що згодом утворили кафедру камерного ансамблю.

Як самостійна творча і педагогічно-методична одиниця вузу кафедра сформувалась у 1969 році (до того була кафедра камерного ансамблю та концертмейстерства). Її очолила професор, заслужена артистка України, проректор НМАУ з творчої діяльності Л. Цвірко - талановита піаністка і фахівець камерного виконавства, педагог-методист. Процес навчання студентів став набагато продуктивнішим, значно зріс критерій оцінки роботи викладачів та успішності студентів. Почали регулярно проходити кафедральні відкриті концерти та конкурси, що стимулювало активність та інтерес студентів до камерного музикування, сприяло більш гармонійному формуванню їх творчої індивідуальності, повнішому розкриттю виконавських можливостей.

Організація з 1966 року республіканських, а пізніше - міжнародних конкурсів камерних ансамблів в Україні відкрила для талановитої молоді широку перспективу реалізації свого обдаровання, всебічного підвищення професійності і художнього рівня майстерності. Багато музикантів здобули високі звання лауреатів не тільки на батьківщині, але й за її межами.

Поряд з вихованням музикантів-ансамблістів кафедра веде інтенсивну науково-методичну роботу. Опубліковано ряд досліджень її викладачів з проблем сучасної камерної музики, збірки концертно-педагогічного репертуару, навчальні програми з класу камерного ансамблю для всіх ланок музичної освіти (Л. Цвірко, І. Боровік, І. Царевич, Т. Арсенічева).

Значним досягненням стало відкриття при кафедрі асистентури-стажування, завдяки чому понад 60 молодих талановитих музикантів змогли вдосконалити свою виконавську та педагогічну майстерність, розширити знання в галузі педагогіки, методики, психології та естетики, значно поновити репертуар. Багато музикантів, закінчивши асистентуру-стажування, успішно викладають камерний ансамбль у вищих та середніх музикальних навчальних закладах України.

Сьогодні кафедра камерного ансамблю об′єднує високопрофесійних педагогів, які користуються заслуженим авторітетом не тільки в Україні, але й за кордоном. На кафедрі тривалий час працюють І. Царевич, І. Боровик, доценти Т. Арсенічева, Л. Грішко і представники більш молодого покоління - доценти О. Ващук, І. Пугачова, народна артистка України, доцент Є. Басалаєва.

Викладачі кафедри, продовжуючи традиції своїх попередників, поєднують педагогічну роботу з інтенсивною концертно-виконавською практикою. Виступають із провідними митцями України у складі різних ансамблів, а також є активними учасниками ансамблів "педагог-студент". В концертах у столичних залах чи в гастрольних поїздкахпо Україні та за її межами вони популяризують твори світової та вітчизняної класики. У творчій співпраці з сучасними українськими композиторами народжуються нові високоталановиті опуси камерного жанру. Написані авторами спеціально для конкретних виконавців, ці твори отрисують концертне життя завдяки музикантам-педагогам і студентам кафедри та поповнюють камерно-ансамблевий репертуар.

Закінчуючи огляд діяльності кафедри камерного ансамблю, слід додати, що упродовж багатьох років її педагоги разом зі своїми вихованцями регулярно брали участь у музичних зібраннях в Меморіальному кабінеті-музеї В. Косенка, Музеї М. Лисенка, в Будинку вчених НАН України, Київському міському будинку вчителя, в Андрієвскій церкві та музичних школах Києва.

Страницы: 1 2



Система національного виховання у поглядах Г. Ващенка
Історична доля українського народу склалася так, що він постійно мав відстоювати своє право на вільне, незалежне ні від кого існування. Чи то в кривавій борні з відкритими ворогами-загарбниками, чи д ...

Особливості уроків позакласного читання
Позакласне читання – один із важливих напрямків у роботі вчителя-словесника. Позакласне читання – педагогічно організований процес підготовки учнів до самостійного читання відповідно до їх індивідуал ...

Читання як вид навчальної діяльності

Громадянська освіта

Читання - основний засіб навчання, інструмент пізнання навколишнього світу. >>>

Copyright © 2018 - All Rights Reserved - www.pedahohikam.net