Матеріал для формуючого експерименту з дослідження впливу української обрядовості на якість виховання дошкільників

Педагогіка: історія і сьогодення » Українська обрядовість як засіб виховання дошкільнят » Матеріал для формуючого експерименту з дослідження впливу української обрядовості на якість виховання дошкільників

Сторінка 3

Ведмідь: Ох і спритні дітлахи

Пустотливі стрибуни

Швидко бігають, грають

На галявинці стрибають

Бджілки: Мишко, з нами ти пограйся

Голосочок наш дізнайся

Дізнайся по голосу «Ведмідь, ми до тебе прийшли» муз. Красева

Ведучий 2: Чуйні у ведмедика вушка

Пригостіть його, подружки!

Бджілки: Отримай-но, ведмедик, мед

Коли дізнався нас, хто кличе!

Бджілки дарують Ведмедю відро на ньому написано «Мед» - ведмідь п'є медок.

Ведучий 1: Бджілки, мед ще несіть,

Діток медом пригостіть

Бджілки: Настав Медовий Спас,

Пригостити хочемо ми вас

Ведучий 2:Щоб всі ви підростали

Розумними, великими стали

Адже корисний всім медок

За столи сідай, дружок

Діти сідають за столи

Виходять зайчата - кухарчуки (хлопчики)

Кухарчуки:

1. На честь свята такого

Пригостити вас ми готові

Пряники медяні з печі, готові!

2. Медом поливали, в цукрі купали

От не пряник, а успіх

Пригостити хочем всіх!

Починається чаювання і танці на галявинці.

3) Прислів'я та приказки про літо для розучування в старшій групі:

Бджоли раді цвіту, люди — літу.

Улітку один тиждень рік годує.

Два рази в році літо не буває.

Коли влітку не ходив по малину, узимку вже пізно.

Садок улітку — як кожух узимку.

Кому влітку холод, тому взимку голод.

Літо запасає, а зима з'їдає.

Літо дає коріння, а осінь — насіння.

Літо зиму годує.

Літом пролежиш, а зимою зі сумою побіжиш.

Одне літо ліпше, ніж сто зим.

Хто літом гайнує, той узимку голодує.

Літом сякий-такий бур'янець — як хліба буханець.

Хто влітку буде співати, той узимку буде танцювати.

Хто влітку ледарює, той узимку біду чує.

Що влітку вродиться, то взимку згодиться.

Готуй сани влітку, а воза взимку.

Буде літо, то буде й розмаїто, а прийде зима, то й хліба нема.

Червень літо зрум'янив, а липень громами розпік.

Червень - рум'янець, липень - громовик, а серпень - на копи багатий.

Червневе літо ліпше від кожуха.

У червні на полі густо, а в коморі пусто.

У червні перша ягідка в роток, а друга — в козубок.

У червні люди раді літу, як бджоли цвіту.

У червні кожен кущик ночувати пустить.

Червень липню серпа не готує.

Червень тому зелениться, хто працювати не ліниться.

У липні день одбуває, а спека прибуває.

Липень-пеклиця на зиму робить, а зима з'їдає.

У липні літо маківкою повито.

Липень не тільки полудень літу, а й року.

У липні надворі пусто, зате на полі густо.

Чого липень і серпень недоварять, - того і вересень не досмажить.

Серпневого дня зимовим тижнем не заміниш.

У серпні серпи гріють, а вода холодить.

У серпні спина мліє, а зерно спіє.

Як у серпні дбаємо, так зимою маємо.

Той, хто шукає у серпні холодочку, натерпиться взимку голодочку.

У серпні хліборобу три роботи: і косити, і орати, і сіяти.

У запропонованих святах мають брати участь усі діти, це допоможе виховати почуття дружби та взаємодопомоги, а також зацікавити всіх учасників дійства українською обрядовістю.

Участь дітей у іграх допоможе їм відчути себе більш вільно та в невимушеній формі передасть певні знання про особливості літньої української обрядовості. У святах мають активно використовуватися й музичні твори, деякі навіть мають виконувати безпосередньо діти, що сприятиме їх музичному розвиткові.

Заучування текстів пісень, віршів, приказок та прислів'їв позитивно вплине на мовленнєвий розвиток, а також послугує певним тренуванням процесу запам'ятовування, що вплине на якість подальшого навчання дошкільнят.

Театралізовані дійства та широке використання наочності налаштують дітей на певний емоційний настрій, зацікавлять та покращать сприймання інформації. Також наочність нерозривно пов'язана з естетичним вихованням дітей, розвитком естетичного смаку, фантазії.

Взагалі, участь та вивчення дітьми національної обрядовості сприятиме збагаченню їх почуттям патріотизму, духовному та релігійному розвиткові.

У другому розділі визначено форми та методи виховання дошкільників засобами української обрядовості. Формами виховання дошкільників засобами української обрядовості є проведення народознавчих комплексних занять, свят, тематичних розваг та дозвіль. Для цього вихователь може використовувати наступні методи: розглядання виробів і бесіда про них, загадки, приказки, вірші, ігри, картини, художні твори, технічні засоби (діапроектори, діафільми).

З'ясовано основні шляхи використання українських народної обрядовості у вихованні дошкільників у сучасному ДНЗ: вивчення народної творчості, декоративно-прикладного мистецтва, у тому числі різних жанрів усної народної творчості.

Страницы: 1 2 3 4 5



Громадянське виховання старшокласників у великій Британії
Проголошення самостійності й незалежності України зумовило потребу переосмислення багатьох суспільних явищ і процесів. Значної уваги вимагає, зокрема, виховання підростаючого покоління, кожен член як ...

Методичне забезпечення вивчення прислівника в початковій школі
Структуру курсу української мови, яка існує в початковій школі, побудовано за принципом змістового узагальнення. Цей принцип, визначений В.В.Давидовим, полягає в тому, що „засвоєння знань загального ...

Читання як вид навчальної діяльності

Громадянська освіта

Читання - основний засіб навчання, інструмент пізнання навколишнього світу. >>>

Copyright © 2018 - All Rights Reserved - www.pedahohikam.net