Зміст навчання та виховання

Сторінка 4

Виховання спартанця не припинялося з настанням повноліття і обрядом ініціації, і тривало до зрілого віку. «Ніхто не мав права жити так, як він хотів, навпаки, місто було схоже на табір, де був встановлений строго певний спосіб життя і заняття, які мали на увазі лише благо всіх. Взагалі спартанці вважали себе такими, що належать не собі особисто, але вітчизні» - писав Плутарх.

Якщо спартанцям не давалося інших наказів, вони дивилися за дітьми, учили їх чому-небудь корисному, або ж самі вчилися від людей похилого віку. Адже одне з головних наданих спартанським законодавцем Лікургом своїм співгромадянам переваг, полягало в тому, що у них було багато вільного часу: «займатися ремеслами їм було строго заборонено, копити ж багатство, що зв'язане з масою праці і турбот, ним не було ніякій потребі: багатству вже ніхто не заздрив і не звертав на нього уваги. ( .) Разом з грошима, - пише Плутарх, - зникли в Спарті, звичайно, і всякі тяжби. Ні користі, ні бідності там не стало більше місця, замість них з'явився рівний розподіл достатку, простота ж життя мала своїм слідством безтурботність. Танці, бенкети, обіди, гімнастика, розмови в народних зібраннях поглинали весь їх час, коли вони не були в поході».

Ті, кому не було ще тридцяти років, навіть не ходили на ринок; продукти купували їх родичі і друзі. Велику ж частину часу спартанці проводили в гимнасиях і «лесхах», де вони збиралися для бесід один з одним. Плутарх казав: «Ні про грошові, ні про торгові справи там ніколи не йшло мови, - головним предметом їх розмови була похвала хорошому вчинку і осуд - поганому; але і це вдягнулося в жартівливу, веселу форму і, не ображаючи нікого, служило до виправлення інших і наставляло їх».

Отже не дивлячись на протилежність змісту виховання та освіти у спартанській та афінській системах, є й спільні рисами: домашнє виховання до семи років; cхвальне ставлення до фізичних покарань, і зневажливе до фізичної праці; зверхнє ставлення до розумового розвитку дівчат, але позитивне до навчання жінок танцям та хоровим співам; надання певної ролі у вихованні музиці; цінування ораторських здібностей, а саме лаконізму. Обидві системи призначалися тільки для заможного повноправного населення.

Страницы: 1 2 3 4 



Самоаналіз та самооцінка в процесі вдосконалення діяльності молодого педагога
Основні принципи складання професіограми педагога. Педагогічна освіта є ключовим моментом в реформі системи освіти. Підготовка педагогів вищої школи повинна випереджати темпи трансформації вищої школ ...

Дослідно–педагогічна робота з формування хореографічної культури підлітків засобами народної хореографії
Метою дослідно – педагогічної роботи було визначення рівня сформованості хореографічної культури підлітків засобами народної хореографії. Дослідницька робота проводилась у Дитячій музичній школі №5 ( ...

Читання як вид навчальної діяльності

Громадянська освіта

Читання - основний засіб навчання, інструмент пізнання навколишнього світу. >>>

Copyright © 2019 - All Rights Reserved - www.pedahohikam.net