Прикладна графіка та нетрадиційні техніки

Прикладна графіка - це вид графіки, в якому зображення отримують друкуванням, як і в гравюрі, але іншими способами. До основних технік прикладної графіки належить монотипія, диотипія, акватипія, картонна гравюра, вирізна паперова гравюра, трафаретний естамп, шовкографія, автотипія, гіпсогравюра, гратографія.

Картонну гравюру отримують вирізуванням на поверхні картону поглибленого малюнку.

Трафарет вирізаний в папері (наскрізний) нескладний силует, який притискають до рівної поверхні і наносять фарбу.

Шовкографія подібна до трафаретного естампу, тільки вирізаний в папері трафарет наклеюють на сітку або дуже тонку тканину, наприклад шовк. Шовкографічні трафарети не потребують перетинок і тому дозволяють виконувати візерунки будь-якої складності.

Гіпсогравюру отримують вирізуванням на поверхні гіпсової дощечки поглибленого малюнку.

Гратографія – це вид прикладної графіки, в якому зображення отримують видряпуванням малюнку на паперовій поверхні вкритій воском і темним гуашем.

Вирізна паперова гравюра - друкування з двошарового паперу, де верхній шар – це рівна основа, в у другому шарі вирізані візерунки, на які і буде попадати фарба при накатуванні валіком.

Акватипне зображення створюють друкуванням з поверхні води, на яку наляпують скіпідар і рідкі олійні фарби. Частіше за все виходить щось схоже на імітацію мармуру.

Монотипне зображення виходить коли друкувальною матрицею виступає скло, на якому знаходиться свіженький ще не висохлий малюнок олійними чи друкарськими фарбами.

Диотипія – це зображення виконане шляхом притискання паперу до фарби, коли на скло з рівномірно розкатаною фарбою кладеться аркуш паперу з карандашним малюнком чистою стороною вниз, і, не доторкаючись до поверхні пальцями, обводиться малюнок. Там, де проводилася лінія, зі зворотної сторони прилипне фарба.

Автотипія – це зображення-негатив диотипного відбитку.

На основі принципів гравюри розвинулися техніки прикладної графіки та нетрадиційні техніки.

Нетрадиційні техніки: ниткографія, відбивання мильних пузирів, друк з картопляних штампів, природних форм, тканини, зім’ятого паперу і т.п.

Ниткографія – спосіб отримання зображення, в якому своєрідною рухливою матрицею виступають пофарбовані і затиснуті між двома аркушами паперу нитки.

Відбивання мильних пузирів отримують наступним чином. Спочатку в пласкому невеличкому посуді забовтують рідкий миючий засіб, трохи води та туш. Потім за допомогою соломинки швидко надувають пузирі на поверхні цієї суміші і прикладають до них аркуш паперу, так щоб він не торкався води. Виходть ефект присутності пузирів на папері.

Цікава техніка акватуш – графічна техніка при якій білим гуашем на щільному папері малюють великими широкими мазками малюнок, після підсихання покривають весь аркуш тушшю, занурюють у ванночку з водою - гуаш змивається, а туш лише частково – залишається на чорному тлі цікавий білий малюнок зі злегка розмитими контурами .

Також для отримання зображення в графіці користуються техніками, що межують з декоративно – прикладним мистецтвом – витинання, аплікацію, колажування. Цікаво виглядають станкові графічні композиції, створенні за допомогою прийомів запозичених зі шрифтової графіки – використання шрифту, як фактури і шрифтів з різною щільністю для різних тонів.

Поєднуючи в найрізноманітніших варіаціях відомі графічні техніки, митець в своїй роботі добивається глибини передачі простору, виразності об’єму, багатства тонових градацій, різноплановості, живості. Зображення, виконане декількома матеріалами виглядає насичено, затримує надовго погляд глядача. Навіть в межах однієї техніки можливі варіації. Наприклад, олівцевий малюнок виконаний олівцями різної м якості на тонованому аквареллю папері і допрацьований механічними олівцями різного діаметру. (Додаток 7). Або поєднання малювання металевими перами різних форм та розмірів, дерев΄яними паличками, гельовими, кульковими, тушевими або чорнильними ручками з підмальовком механічним олівцем. Доповнюють один одного м΄які матеріали: пастель, вугілля, сангіна, соус, крейда. Тлом для графіки пером можуть виступати монотипі відбитки.

Можливість оцифровки зображень, комп΄ютерної їх обробки, додаткові можливості машинного друку та плотерного вирізання, сучасне гравіювальне обладнання, різнофактурний та різнокольоровий папір потрібних розмірів, акрилові фарби та інші відносно нові технології є поштовхом до впровадження нових технік графіки.

В розділі розглянуті основні графічні техніки: традиційні і нетрадиційні техніки графіки, також техніки, що відносять до прикладної графіки. Існує безліч варіацій використання даних технік. Кожен майстер в процесі ознайомлення з відомими графічними техніками шукає свою власну техніку, ключ до виразності своїх картин, в яких були б реалізовані його творчі задуми. Дослідження основних технік графіки дозволило відбудувати цілісну картину структури графіки в цілому. Перевага такого цілісного бачення заключається у відносній незалежності творчих пошуків від технічних нюансів. Володіючи знаннями про свої технічні можливості можна сміливо перекидувати ідеї від однієї техніки до іншої, не запираючі польот думки в рамки матеріальних умовностей, добиваючись точнішого вираження свого внутрішнього світу у зовнішньому оточенні.



Методичні розробки з екологічного виховання на уроках хімії
У перспективі у навчальних закладах передбачається екологізація всіх навчальних предметів. Сьогодні основне навантаження з екологічної освіти поки що лягає на біологію, географію, природознавство, хі ...

Розходження дослідницької і проектної діяльності
Головним результатом дослідницької діяльності є інтелектуальний продукт, що встановлює ту чи іншу істину в результаті процедури дослідження і представлений у стандартному виді. При цьому проектна орг ...

Читання як вид навчальної діяльності

Громадянська освіта

Читання - основний засіб навчання, інструмент пізнання навколишнього світу. >>>

Copyright © 2018 - All Rights Reserved - www.pedahohikam.net