Військові традиції в становленні сучасного духового оркестру

Педагогіка: історія і сьогодення » Становлення виконавської школи гри на оркестрових інструментах » Військові традиції в становленні сучасного духового оркестру

Сторінка 1

Духовий оркестр – колектив виконавців на духових (дерев’яних і мідних або тільки мідних, т. зв. банда) і ударних інструментах. Духовий оркестр може виступати в самих різноманітних акустичних і кліматичних умовах – в приміщеннях, на відкритому повітрі, в тому числі при низькій температурі, в русі. Завдяки цьому духовий оркестр здавна використовується в арміях багатьох країн світу. Широке застосування він знаходить також при проведенні суспільно-політичних, культурно-масових і спортивних заходів.

Духовий оркестр зародився в далекому минулому. Ще до н.е. в Єгипті, Персії, Греції, Китаї, Індії під час різноманітних урочистих, релігійних обрядів і військових дій використовувалися ансамблі духових і ударних інструментів. Широке розповсюдження отримали флейти, прямі труби, роги і барабани. В середні віки паралельно з удосконаленням інструментів розширюється і склад духового оркестру. Він збагачується такими інструментами як дудка, волинка, гобой, сурма, мисливський ріжок, натуральна валторна і тромбон самої простої конструкції. В багатьох країнах Європи духові оркестри з’явилися в XVII ст. До їхнього складу входили флейти, дудки, гобої, фаготи, труби, валторни і барабани. В Росії в кінці 17 – початку 18 ст. у всіх полках армії вперше були затверджені штати воєнних оркестрів. Перші російські духові оркестри були невеликими за складом: в них входили 5 голосів, 2 труби і 2 валторни; в кінці першої четверті 18 ст. вони нараховували уже 20-30 виконавців. Духові оркестри з’явилися також і при дворах заможних вельмож. В 2-ій половині 18 ст. духові оркестри поповнилися поперечними флейтами, кларнетами різноманітних строїв, басетгорнами і інструментами "яничарської" (турецької музики – великим і малими барабанами, тарілками і ін.). На початку 19 ст. в різних країнах встановилося певне співвідношення інструментів духового оркестру. Так, до складу духового оркестру французької армії входили 5 перших кларнетів, 5 других кларнетів, 2 малі флейти, 1 труба, 4 валторни, 5 фаготів, 1 тромбон, 1 серпент, 1 пара цимбал (тарілок), 1 великий і 1 малий барабани.

В 19 ст. відбуваються суттєві зміни в духових оркестрах. Створення клапанного, вентильного і пістонного механізмів до всіх натуральних мідних духових інструментів і удосконалення дерев’яних духових суттєво розширили виконавські можливості духових оркестрів. Складається два основних різновиди духового оркестру – оркестр мідного і мішаного складу. У порівнянні з 18 ст. склад духового оркестру збільшується вдвічі. Музику для духового оркестру пишуть видатні композитори: Л.Бетховен, Г.Берліоз, М.Глінка, М.Римський-Корсаков, О.Аляб’єв і ін. Духові оркестри країн Європи і Америки містять велику кількість дерев’яних і мідних духових інструментів. В кожний духовий оркестр входить від 35-40 до 70-80 виконавців. Основу зарубіжних духових оркестрів складають групи дерев’яних і характерних мідних інструментів, тоді як склад основної мідної групи інструментів є відносно скромним.

В ХХ ст. духові оркестри пройшли великий і складний шлях. Поступово сформувалося три різновиди духових оркестрів мішаного типу: малий, середній і великий.

Малий духовий оркестр із 20 музикантів містить невелику групу дерев'яних (флейта і три кларнети), більшу частину оркестру складають інструменти основної групи (корнети, альти, тенори, баритони, баси). Ці інструменти добре звучать на відкритому повітрі, зберігаючи повноту і яскравість тембру. Група характерних мідних інструментів складається з 2 валторн і двох труб, група ударних містить великий і малий барабани і тарілки. Оркестр такого складу виконує переважно твори маршової, танцювальної і естрадної музики, а також класичні п’єси малої і середньої складності.

В духовому оркестрі середнього складу, який нараховує 30 виконавців, більш повно представлена група дерев’яних інструментів – до неї введено один гобой і вдвічі збільшено кількість кларнетів. Основна мідна група є провідною: вона доповнена партіями 2-го корнета, 3-го тенора і 2-го баса. До групи характерних мідних введено 3 тромбони. Духовий оркестр середнього складу в змозі виконувати твори майже всіх жанрів середнього ступеня складності.

Страницы: 1 2 3 4 5



Практична реалізація вивчення стереометричного матеріалу у 9 класі з використанням інформаційних технологій
Впровадження в процес навчання інформаційно-комунікаційних технологій значною мірою сприяє реалізації принципів гуманізації освіти та навчального процесу, поглиблення та розширення теоретичної бази з ...

Захист дитини з особливими потребами
Гарантією успіху у вихованні дитини з особливими потребами є повага до неї та її прав, вміння бачити в ній особистість. Дотримання особистих прав дитини є відповідальністю не лише держави, а й сім'ї ...

Читання як вид навчальної діяльності

Громадянська освіта

Читання - основний засіб навчання, інструмент пізнання навколишнього світу. >>>

Copyright © 2018 - All Rights Reserved - www.pedahohikam.net