Військові традиції в становленні сучасного духового оркестру

Педагогіка: історія і сьогодення » Становлення виконавської школи гри на оркестрових інструментах » Військові традиції в становленні сучасного духового оркестру

Сторінка 4

З 30-х років XVIII ст. вітчизняні військові оркестри, до складу яких входило два кларнет, дві прокольних або поперечних флейти, два фаготи і дві вол трони, інколи з додаванням труб і литавр, мали в своєму репертуарі уже батальні композиції, марші та інші п’єси більш складного типу.

В бойовій практиці видатних полководців П.Рум’янцева, О.Суворова, П.Багратіона, М.Кутузова, М.Скобилєва військова музика була важливим засобом виховання у солдат патріотизму, відданості Батьківщині. В XVIII-ХІХ століттях і на початку ХХ століття російські війська, як правило, йшли в атаку і на штурм зімкнутими колонами з розгорнутими прапорами, з барабанним боєм, під звуки військової музики і зі співом пісень. В той же час військова музика прикрашала військовий церемоніал, офіційні державні торжества, народні свята, міжнародний дипломатичний ритуал; вона була також приналежністю придворного побуту та поміщицького життя.

Розвиток вітчизняної військової музики пов’язаний з діяльністю О.Аляб’єва, М.Глінки, М.Римського-Корсакова, які упродовж багатьох років працював інспектором оркестрів військово-морського відомства, П.Чайковського, П.Лядова, А.Аренського. Російська військова музика мала вплив на службовий репертуар зарубіжних, зокрема німецьких, військових оркестрів. Впроваджені в російських військових оркестрах на початку ХІХ століття технічні удосконалення мідних інструментів було використано англійською армією. Під час війн з Турцією російські військові музиканти познайомилися з турецькою або "яничарською музикою", яка потім була включена в російські військові оркестри; пізніше за Росією її ввели в свої військові оркестри і інші європейські країни. Відзначимо також, що багато іноземних музикантів, таких як: В.Главач, В.Вурм, А.Дерфельд, Ф.Гаазе зробили вагомий внесок в розвиток російської військової музики.

В залежності від задач і умов застосування військової музики сформувалися її виражальні засоби та основні різновиди: сигнальна, стройова, суспільно-церемоніальна, розважальна та концертна.

Основним жанром військової музики є стройовий марш. Він розподіляється на такі різновиди, як: похідний або "швидкий", парадний, або "для урочистого проходження", колонний, фанфарний, зустрічний, похоронний, а також марш концертного типу. До стройової церемоніальної музики відносяться такі п’єси як: "Вечірня зоря", "Розведення караулів" і ін., призначені для обслуговування стройових, навчальних, церемоніальних і побутових потреб військових частин.

Репертуар воєнних оркестрів включає також танцювальні п’єси, увертюри, фантазії, попурі ті інші жанри легкої музики. Деякі марші, вальси, польки, мазурки та інші п’єси були присвячені конкретним бойовим епізодом воєнної історії, відображали в узагальнено-героїчних або ліричних образах патріотичні ідеї та мали умовні назви-девізи, наприклад, російські марші: "Вступ до Парижу", "Бій під Ляояном", "Мукден", "Геок-Тепе", "Герой", "Тріумф переможців", "Товарищі по зброї", "Прощання слов’янки"; вальси "На сопках Маньчжурії", "Амурські хвилі", мазурка "Улани" і т.ін. Деякі марші носять назву військових частин або родів військ, яким вони присвячені: Преображенський марш, марш Печорського полку, Колонний марш 14-го Гренадерського полку, Єгерський марш.

Концертна воєнна музика менш багата оригінальними п’єсами для духового ансамблю, асимілює твори симфонічної, оперної, хорової та вокальної музики, особливо воєнно-героїчного батального характеру.

Розвиваючи прогресивні національні традиції російської військової музики і наповнюючи їх новим змістом, сучасні композитори активно працюють в галузі військової музики.

Страницы: 1 2 3 4 5



Технології розвитку комунікативних навичок дітей з вадами слуху
Сучасна методика навчання дітей із зниженим слухом визначається у першу чергу кінцевою метою навчання - надати дітям повноцінну освіту, що включає в себе засвоєння змісту всіх учбових предметів загал ...

Граматичні поняття «префікс» і «суфікс» як лінгводидактичні явища
Морфеміка— 1) це вчення про значущі частини слова (морфеми), тобто це вчення про будову, структуру слова; 2) сукупність морфем мови; 3) розділ граматики, який вивчає поділ слова на морфеми. Таким чин ...

Читання як вид навчальної діяльності

Громадянська освіта

Читання - основний засіб навчання, інструмент пізнання навколишнього світу. >>>

Copyright © 2018 - All Rights Reserved - www.pedahohikam.net