Історично-педагогічні аспекти діяльності кафедри духових та ударних інструментів НМАУ ім. П.І.Чайковського

Педагогіка: історія і сьогодення » Становлення виконавської школи гри на оркестрових інструментах » Історично-педагогічні аспекти діяльності кафедри духових та ударних інструментів НМАУ ім. П.І.Чайковського

Сторінка 2

У формуванні кафедри вагому роль відіграв кандидат мистецтвознавства, професор Євген Романович Носирєв (1919-1989) – чудовий музикант-гобоїст, педагог і вчений. Надзвичайно плідною була його робота як завідувача кафедри (1971-1975), і проректора з наукової роботи консерваторії. Він э автором глибоких наукових праць з історії та методики навчання гри на гобої: "Історія виконавства на гобої в Росії" (1957, 1959 рр.), "Методика навчання гри на гобої" (1971 р.), "Гобой" (1974 р.) та інших.

Однією з яскравих сторінок в історії кафедри э творча діяльність визначного музиканта-трубача і педагога Миколи Володимировича Бердяєва (1922-1989 рр.) – заслуженого артиста України, концертмейстера оркестру Київського державного академічного театру опери та балету ім. Т.Г.Шевченка, професора.

На сучасному етапі кафедра духових і естрадних інструментів НМАУ ім. П.І.Чайковського має великий педагогічний склад, який об’єднує у собі найкращих представників українського оркестрового музично-виконавського мистецтва.

З 1985 року кафедру очолює Володимир Сергійович Антонов (нар. 1932 р.). Він веде флейтовий клас НМАУ ім. П.І.Чайковського, працює концертмейстером групи флейт оркестру Національної опери України ім. Т.Г.Шевченка. Професор В.С.Анотонов є визначним представником сучасної української флейтової школи, яка отримала міжнародне визнання.

Керівником класу флейти є також Олег Сергійович Кудряшов (нар. 1936 р.) – його виконавська майстерність відзначена званням лауреата конкурсу Паризької консерваторії, міжнародних та всеукраїнських конкурсів. Педагогічну діяльність О.С.Кудряшов поєднує з концертно-виконавською. Багато років він був концертмейстером групи флейт Державного симфонічного оркестру України. Він є автором обробок і редакцій творів для флейти.

Класи гобоя в НМАУ ім. П.І.Чайковського сьогодні ведуть В.Бойко та М.Кононов.

Доцент Вадим Анатолійович Бойко (нар. 1947 р.) – соліст оркестру Національної опери України ім. Т.Г.Шевченка, заслужений артист України. Він є автором обробок для гобоя з фортепіано, каденцій.

Плідну педагогічну роботу на кафедрі проводить Микола Миколайович Кононов (нар. 1945 р.) – соліст оркестру національної опери України ім. Т.Г.Шевченка. Виконавська майстерність М.М.Кононова відзначена званням лауреата всеукраїнського конкурсу камерних ансамблів і дипломанта всеукраїнського конкурсу виконавців на дерев’яних духових інструментах. Великий виконавський досвід відомого музиканта узагальнений в низці його науково-методичних праць: "Гами і арпеджіо у формі прелюдій", "Оркестрові труднощі гобоїста", "Роль слухових та рухових відчуттів у розвитку техніки гри на музичному інструменті", ряд аранжувань і перекладань.

Яскравим представником Київської музично-виконавської школи є Роман Андрійович Вовк 9нар. 1947 р.0. Багаторічний виконавський досвід, набутий ним в оркестрі Національної опери України ім. Т.Шевченка дозволяє Роману Андрійовичу відмінних успіхів в педагогічній діяльності. Р.Вовк має вагомий науковий доробок, який узагальнено в таких статтях як: "Акустична природа і конструктивні основи аплікатури кларнета" (1999 р.), "Деякі нетрадиційні засоби сучасного кларнетового виконавства" (2000 р.), "Історія розвитку та вдосконалення кларнетової аплікатури" (2000 р.), а також кандидатський дисертації "Історія, теорія та виразні можливості кларнетової аплікатури".

Сучасний розквіт кафедри духових та естрадних інструментів тісно пов’язаний багаторічною плідною діяльністю Володимира Миколайовича Апатського (нар. 1928 р.) – народного артиста України, доктора мистецтвознавства, професора, члена-кореспондента Академії мистецтв України. Виконавська діяльність визначного музиканта пов’язана з такими провідними оркестровими колективами колишнього Радянського Союзу як: оркестр Більшого театру СРСР, Білоруської філармонії, Малого театру опери та балету Ленінграда, Ленінградської філармонії, Національної опери України ім. Т.Г.Шевченка. В.М.Апатський є визначним вченим в галузі виконавського музичного мистецтва і педагогіки. Він написав понад 50 науково-методичних праць, серед яких монографії "Методика навчання гри на фаготі" (у співавторстві з професором Московської консерваторії Р.Тереніним), "Теоретичні основи виконавства і методика навчання гри на духових інструментах", "Виконавський апарат та основні засоби виразності музиканта-духовика", "Питання теорії та практики духового виконавства".

Страницы: 1 2 3



Характеристика понятійного апарату досліджуваної проблеми
Оцiнюючи роль колективу у вихованнi особистостi, значення колективiзму як риси особистостi, слiд мати на увазi, що нiякi благороднi цiлi нiколи не були досягнутi без об’єднання людей на певних засада ...

Методика формування музичного сприймання молодших школярів засобами фортепіанної музики
"Справжнє, пережите і продумане сприймання - основа всіх форм залучення до музики." (Д. Кабалевський). Уміння слухати і чути музику не є вродженою рисою. Пізнавально творчі можливості учнів ...

Читання як вид навчальної діяльності

Громадянська освіта

Читання - основний засіб навчання, інструмент пізнання навколишнього світу. >>>

Copyright © 2019 - All Rights Reserved - www.pedahohikam.net