Кафедра духових інструментів ОДМА ім. А.В.Нежданової в контексті становлення вітчизняної виконавської школи

Педагогіка: історія і сьогодення » Становлення виконавської школи гри на оркестрових інструментах » Кафедра духових інструментів ОДМА ім. А.В.Нежданової в контексті становлення вітчизняної виконавської школи

Сторінка 1

В 1886 році в Одесі були створені музичні класи при імператорському Російському Музичному Товаристві. В цих класах було започатковано навчання грі на духових інструментах. До складу педагогічного колективу увійшли музиканти оркестру Міського оперного театру, які отримали фахову музичну освіту в таких культурних центрах Європи як Москва, Прага, Відень, Неаполь та ін.

У 1897 році в Одесі було засноване музичне училище. В цьому навчальному закладі яке було організоване на базі музичних класів був надзвичайно високий рівень викладацького складу. Про це свідчить відгук О.К.Глазунова, після його перебування в Одесі: "З викладачами одеського училища я познайомився восени 1909 року під час моєї поїздки в Одесу. Л.Роговий, В.Шамраєв, Л.Могилевський, В. Ріхтер, Г.Лоецца, які викладають гру на духових інструментах, мені відомі як учасники Одеського міського оркестру. З них особливо видатні Л.Роговий і Л.Могилевський. Інші в цілому дуже гарні і досвідчені".

Надзвичайно плідна педагогічна і творчо-виконавська діяльність музичного училища стала вагомим підґрунтям для відкриття в 1913 році Одеської консерваторії. На кафедрі духових і ударних інструментів цього навчального закладу працювали такі визначні педагоги і музиканти як: Л.Роговий – клас флейти, В.Шамраєв – клас гобоя, П.Фідлер – клас кларнета, Г.Гауер – клас фагота, В.Ріхтер – клас валторни, Л.Могилевський – клас труби, Г. Лоецца – клас тромбона.

Кафедру духових і ударних інструментів в різні періоди її діяльності очолювали заслужений артист Л.Б.Роговий, професор Л.Я.Могилевський, професор Н.Д.Покровський (диригент), доцент В.П.Базилевич (диригент, кларнетистка), заслужений працівник культури, професор В.Н.Луб (труба). У 1969-1979 роках і з 1985 року понині завідує кафедрою заслужений діяч мистецтв України, кандидат мистецтвознавства, професор (з 1979 року) К.Е.Мюльберг. З 1979-го по 1985 рік він обіймав посаду проректора по науковій роботі Одеської державної консерваторії імені А.В.Нежданової.

Одним із найбільш видатних представників українського музичного мистецтва і педагогіки є Каліо Евальдович Мюльберг. Мистецтву цього визначного кларнетиста притаманні такі риси як великий музичний талант, технічна віртуозність оригінальність виконавської інтерпретації. Ґрунтовна музична освіта отримана ним в Одеські консерваторії дозволила йому в майбутньому розгорнути надзвичайно плідну творчу діяльність. Виконавське мистецтво К.Е.Мюльберга відзначено званням лауреата національного, всесоюзного і міжнародного конкурсів. Концертні виступи музиканта відбулися в таких містах як Москва, Санки-Петербург, Київ, Тбілісі, Челябінськ, Одеса і також за кордоном. Музикантом здійснено записи чотирьох сонат на Московській фірмі звукозапису "Мелодія". До репертуару виконавця увійшли такі масштабні твори як концерти Стамиця (для 2-х кларнетів), Моцарта, Вебера, Копленда, Успенського (кларнет і фортепіано з оркестром), Перша рапсодія Дебюссі, «Деннеріана» А. Андре-Блоха і ін.

К.Е.Мюльберг виховав велику кількість (понад 90)музикантів які працюють в оркестрах Москви, Києва, Харкова, Одеси, а також таких країн як Ізраїль, Португалія, США. Музично-виконавську школу К.Е.Мюльберга представляють такі відомі музиканти і педагоги як: заслужений артист Росії, лауреат національного і міжнародного конкурсів, концертмейстер Московського державного симфонічного оркестру І.Оленчик, заслужений артист України Л.Джурмий, доцент НМАУ імені П.І.Чайковського В.Тихонов, кандидат мистецтвознавства, доцент Російської державної музичної академії імені Гнесіних М.Волков.

Багаторічна плідна науково-педагогічні і творчо виконавська діяльність кафедри духових і ударних інструментів сприяла широкому визнанню її досягнень не тільки в Україні, але й за кордоном. Вагомий внесок в становлення й розвиток кафедри зробили декілька поколінь її педагогів, серед яких такі відомі імена як: М.Карауловський (фагот), заслужений артист України С.Закорський (флейта), народний артист України О.Салик (диригент), заслужений діяч мистецтв, професор В.Повзун (кларнет), заслужений артист України В.Лясота (диригент), заслужений артист України В.Бондарчук (валторна), лауреати всесоюзних і республіканських конкурсів З.Буркацький (кларнет), М. Крупей (саксофон).

Кафедра духових і естрадних інструментів плідно співпрацює з навчальними і мистецькими вітчизняними та зарубіжними установами. Серед них всі музичні академії України, Російська державна музична академія імені Гнесіних, Московська державна консерваторії імені П.І.Чайковського, Фрайбурзька Вища музична школа і ін.

Одним з визначних представників одеської музично-виконавської школи гри на духових інструментах є доцент Крупей Михайло Васильович. Він отримав спеціальну освіту в музичному училищі, Одеській державній консерваторії імені А.В.Нежданової, асистентуру-стажування при ДМПІ імені Гнесіних за фахом "кларнет, саксофон". Виконавська майстерність музиканта відзначена званням дипломата республіканського конкурсу.

З 1977 року Крупей М.В. працює артистом Одеського російського драматичного театру, театру оперети а також викладачем ДМШ №4. З 1979 р. розпочалася його робота в ОДМА ім. А.Нежданової, де він організував перший в Україні клас саксофона. Такий же клас він заснував в школі імені П.С.Столярського, де він працює за сумісництвом з 1990 року. За період роботи в Одеській консерваторії ним підготовлено понад 80 випускників, більшість з яких плідно працюють в художніх колективах та навчальних закладах України. Виконавська майстерність 15 його учнів відзначено званнями лауреата і дипломанта всеукраїнських і міжнародних конкурсів і фестивалів.

Страницы: 1 2



Деякі шляхи формування педагогічної майстерності
І сьогодні ще зустрічаються люди, що вважають, що вчителем бути легко. Для цього навіть не обов'язково вчитися в спеціальному педагогічному навчальному закладі. Міркують звичайно так: бути вчителем п ...

Програма формування відповідального ставлення до власного здоров’я старших підлітків
Згідно результатів проведеної діагностики в рамках даного дослідження нами розроблено програму формування відповідального ставлення старших підлітків до власного здоров’я, метою впровадження якої є с ...

Читання як вид навчальної діяльності

Громадянська освіта

Читання - основний засіб навчання, інструмент пізнання навколишнього світу. >>>

Copyright © 2018 - All Rights Reserved - www.pedahohikam.net