Музично-педагогічні та мистецькі школи духового виконавства Слобожанщини

Педагогіка: історія і сьогодення » Становлення виконавської школи гри на оркестрових інструментах » Музично-педагогічні та мистецькі школи духового виконавства Слобожанщини

Сторінка 4

З 1955 по 1972 рік клас кларнета вів Борис Олександрович Козлов. У 1944 році він закінчив Московську консерваторію по класу професора А.В. Володіна. Ще студентом консерваторії грав в оркестрі Великого театру СРСР, з 1944 по 1948 рік був солістом оркестру Харківської філармонії, з 1949 по 1953 – солістом оперної студії при Харківській консерваторії. З 1955 по 1957 рік Б.О. Козлов – завідувач відділянням духових інструментів при струнній кафедрі консерваторії. Він був талановитим виконавцем і педагогом. Його інтелігентність, обов'язковість і коректність в спілкуванні сприяли вихованню загальнолюдських і музикантських якостей його студентів.

У 1968 році вести клас кларнета був запрошений Ян Олексійович Токарчук (нар. 1942). У цьому ж році відділ духових інструментів перетворили в кафедру, яку він і очолив. Освіту Я.О. Токарчук здобув у Ставропольському музичному училищі (закінчив у 1961 році), Горьківській консерваторії (закінчив у 1966 році), аспірантурі при Московській консерваторії (1968 рік). Він виховав декілька лауреаті в Республіканських конкурсів: В. Курилова (Київ, 1976), Я. Яхніна (Донецьк, 1980), В. Чурікова (Київ, 1987), С. Низькодуба (Київ, 1987). Саме Сергій Іванович Низькодуб (нар. 1953) вів клас кларнета після Я.О. Токарчука (1982-2000). Ініціативний музикант-виконавець, він часто виступав з сольними програмами, Що включали часто і твори харківських композиторів. Піклуючись про підготовку кадрів для вузу, СІ. Низькодуб приділяв велику увагу навчанню юних кларнетистів – учнів Харківської середньої спеціальної музичної школи-інтернату.

З 1994 року і по теперішній час клас кларнета веде за сумісництвом професор кафедри, директор Харківської середньої спеціальної музичної школи, заслужений діяч мистецтв Валерій Миколайович Алтухов (нар. 1941), лауреат (1957) і дипломант (1963) Всесоюзного і Республіканського конкурсів кларнетистів, досвідчений педагог. Початкову музичну освіту В.М. Алтухов отримав у Ташкентській військово-музичній школі, яку закінчив в 1960 році з золотою медаллю. У 1965 році він з відзнакою закінчив Ленінградську консерваторію по класу видатного музиканта, професора В.І. Генслера. З 1966 року він працює в середній спеціальній музичній школі-інтернаті, зараз є її директором. В.М. Алтухов є організатором декількох музичних фестивалів і дитячих виконавських конкурсів. Чудовий педагог з великим досвідом роботи В.М. Алтухов володіє як класичним, так і сучасним репертуаром, що створює в його класі справжню творчу атмосферу. Його кларнетовий клас закінчили біля ЗО лауреатів міжнародних конкурсів.

У 2003 році за вагомий особистий внесок у розвиток культури і мистецтва Кабінет міністрів України нагородив В.М. Алтухова Почесною грамотою.

З 2000 року клас кларнета за сумісництвом веде Ігор Олександрович Галь (нар. 1976), випускник ХССМІІІ (1991) й ХІМ (1998) по класу професора кафедри В.М. Алтухова, лауреат Всесоюзного і Республіканського конкурсів, соліст оркестру ХАТОБу.

Клас фагота бере свій початок у 1917 році, коли його очолював (по 1920 рік) Карл Францевич Брінкбок, випускник Амстердамської консерваторії, викладач Харківського музичного училища по класах фагота і контрабаса (з 1911 року). Учень К.Ф. Брінкбока К. Н. Білоцерківський розповідав про майстерну гру свого вчителя на багатьох духових і струнних інструментах. Володіння, до того ж на належному рівні, грою на декількох інструментах – особливість виконавської культури XVIII (частково XVII) століття зникає в XIX столітті, але тільки не у К.Ф. Брінкбока.

Після від'їзду К.Ф. Брінкбока за кордон (1920) в консерваторію був запрошений вести клас фагота Микола Миколайович Арабей (1881 – 1928), вихованець Харківського музичного училища по класу Ф.В. Кучери. Після закінчення училища (1901) до 1904 року грав в оркестрі Харківського оперного театру, з 1905 по 1920 рік і з 1922 по 1928 – в оркестрі московського Великого театру. М.М. Арабей викладав в класі фагота лише два роки (1920–1922), але залишив по собі добрі спогади.

Страницы: 1 2 3 4 5 6 7 8 9



Вибір форм та методів виховної роботи відповідно до мети виховання
В практичній діяльності вчитель, обираючи метод виховання звичайно керується цілями виховання і його змістом. Виходячи з конкретного педагогічного завдання, вчитель сам вирішує, які методи взяти собі ...

Педагогічні аспекти організації самостійної роботи студентів в умовах реформування вищої школи
Організація самостійної роботи учнів та студентів є тією проблемою педагогічної теорії та практики, яка має давню історію, її вивченням займалось широке коло дослідників. Але сьогодні навчальна ситуа ...

Читання як вид навчальної діяльності

Громадянська освіта

Читання - основний засіб навчання, інструмент пізнання навколишнього світу. >>>

Copyright © 2018 - All Rights Reserved - www.pedahohikam.net