Музично-педагогічні та мистецькі школи духового виконавства Слобожанщини

Педагогіка: історія і сьогодення » Становлення виконавської школи гри на оркестрових інструментах » Музично-педагогічні та мистецькі школи духового виконавства Слобожанщини

Сторінка 5

Його спадкоємцем став Костянтин Наумович Білоцерківський (1894–1978). Хоча з його ім'ям зазвичай поєднують народження харківської школи гри на фаготі, сам музикант вважав себе нащадком педагогічного досвіду К.Ф. Брінкбока. Його педагогічна діяльність відрізнялася активністю і високою мірою самовіддачі. Він ніколи не обмелював час уроку і був готовий займатися з учнем до цілковитого досягнення мети. К.Н. Білоцерківський надавав великого значення розвитку техніки, володів різними технічними прийомами, багато уваги приділяв опрацюванню штрихів, особливо стаккато. Спеціальний час відводився для самостійного виготовлення тростин, про що всі його учні і дотепер із вдячністю згадують.

3 1976 року справу наставника продовжив його учень Гаррій Артушевич Аба-джян (нар.1939). Випускник Харківського музичного училища (1961 рік), ХІМ (1968 рік), асистентури-стажування в Московській консерваторії (1971 – 1974, керівник професор Р.П. Терьохін). У 1982 році він захистив кандидатську дисертацію на тему «Розвиток засобів художньої виразності при грі на фаготі у світлі сучасних наукових досліджень». Розроблені ним науково-методичні настанови Г.А. Абаджян успішно застосовує в педагогічній практиці. Його виконавська і педагогічна діяльність стала вагомим внеском у музичну культуру Харкова. Студенти Г.А. Абаджяна грають приємним вібруючим звуком і володіють тонким фразуванням. З 1983 року і по теперішній час заслужений діяч мистецтв України, професор Г.А. Абаджян – завідувач кафедрою оркестрових духових інструментів, з 2005 року одночасно – проректор з навчальної роботи. За час своєї педагогічної діяльності у вузі професором Г. А. Абаджяном було виховано більше 20 лауреатів національних і міжнародних конкурсів.

У 1992 році під керівництвом професора Г.А. Абаджяна з найбільш талановитих студентів оркестрового факультету був створений Молодіжний симфонічний оркестр «Слобожанський», який став справжньою школою виховання високопрофесіональних музикантів. Відтоді професор Г.А. Абаджян є його художнім керівником. За підтримку молодих талантів і вміле керівництво Молодіжним симфонічним оркестром «Слобожанський» в березні 2006 року він став лауреатом престижної премії «Народне визнання».

З 2006 року в класі фагота викладає випускник нашого вузу Михайло Анатолійович Зозуля (нар. 1979). У 1998 році він закінчив Луганське музичне училище по класу В.Я. Ляшенко, в 2003 році з відзнакою – клас професора Г.А. Абаджяна. З 1998 року працював в оркестрі Харківського театру музичної комедії і Молодіжному оркестрі «Слобожанський», нині є концертмейстером групи фаготів в симфонічному оркестрі Харківської філармонії.

Клас саксофона вперше відкрився на кафедрі в 1985 році. Його очолив доцент Віктор Васильович Чуріков (нар. 1948). Закінчивши Харківський інститут мистецтв як кларнетист, він з 1977 р. почасово працював на кафедрі і протягом багатьох років грав на саксофоні в різних оркестрах міста. Любов до цього інструмента визначила його подальшу долю. В.В. Чуріков талановитий музикант і вимогливий педагог, його випускники є лауреатами Міжреспубліканських і Республіканських конкурсів. За цей час клас саксофона завоював визнання не тільки в Україні, але і за її межами.

Класи мідних духових і ударних інструментів

Клас валторни. У перші роки існування консерваторії клас валторни вів соліст Харківського оперного театру В.А. Кокотов – відмінний виконавець, який бездоганно володів технікою, культурою звуку, тонким нюансуванням. Педагогічні успіхи В.А. Кокотова не поступалися його виконавським якостям, але незадовго до початку війни він виїхав до Сталінграду (нині Волгоград) і присвятив себе виконавській діяльності в оркестрі театру оперети.

Страницы: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10



Завдання і зміст навчально-виховних задач курсу природознавства в початкових класах
Система природознавчих знань, яку опановують школярі в процесі навчання природознавству, включає систему пізнавальних завдань. Поряд зі змістом знань про природу, вона є методичною (педагогічною) умо ...

Мовлення і комунікативна поведінка вчителя
Вислів «мовлення вчителя» здебільшого вживають, коли говорять про усне мовлення (на відміну від письмового в педагогічній діяльності). Під усним мовленням розуміють як сам процес говоріння, так і рез ...

Читання як вид навчальної діяльності

Громадянська освіта

Читання - основний засіб навчання, інструмент пізнання навколишнього світу. >>>

Copyright © 2018 - All Rights Reserved - www.pedahohikam.net