Музично-педагогічні та мистецькі школи духового виконавства Слобожанщини

Педагогіка: історія і сьогодення » Становлення виконавської школи гри на оркестрових інструментах » Музично-педагогічні та мистецькі школи духового виконавства Слобожанщини

Сторінка 8

З 1978 року і по теперішній час клас тромбона і туби веде старший викладач кафедри Олег Вікторович Федорков (нар. 1952). Початкову музичну освіту він здобув у Харківській середній спеціальній музичній школі-інтернаті по класу тромбона у В.Ф. Мартинюка. В 1975 році закінчив Московську консерваторію по класу професорам М. Зейналова, а в 1983 році – асистентуру-стажування в Московській консерваторії (керівник професор М.М. Зейналов).

О.В. Федорков плідно веде педагогічну роботу. її основа – особистий приклад і передача учням власного виконавського досвіду. Він займається науково-методичною роботою, яка присвячена питанням розвитку ансамблевого виконавства. Крім цього О.В. Федорков активно займається і виконавською діяльністю, яка ведеться трьома напрямками, а саме – сольною, ансамблевою й оркестровою. Як соліст-виконавець він дав більше 150 сольних концертів в багатьох містах і країнах, є першим виконавцем багатьох творів для тромбона українських і зарубіжних композиторів. За роки роботи у вузі постійно керує і є учасником студентського квартету тромбонів, який є лауреатом і дипломантом конкурсів і фестивалів. У складі симфонічного і оперного оркестрів гастролював в багатьох країнах Європи. Старший викладач кафедри О.В. Федорков і його багато студентів – лауреати і дипломанти різних конкурсів.

Клас ударних інструментів у Харківській консерваторії виник на початку 20-х років завдяки наполегливості, ініціативності, творчому ентузіазму Костянтина Баглікова, концертмейстера групи ударних інструментів оркестру оперного театру, який став першим педагогом. Передбачаючи зростаючу популярність ксилофона, він наполегливо і цілеспрямовано займався на ньому, чим зацікавив цілу група музикантів, які чудово оволоділи не тільки ксилофоном, але і малим барабаном – ще одним предметом захопленості К. Баглікова. Так були закладені традиції школи, збережені до теперішнього часу. Напередодні Великої Вітчизняної війни К. Баглікова запросили працювати в оркестр Великого театру СРСР.

З 1946 по 1953 і у 1957–1964 роках клас ударних інструментів вів Олександр Герасимович Мултанов (1903–1983). У 1928 році він закінчив Одеський музичний технікум, а в 1931 – 1934 роках навчався у Саратовській консерваторії, але не закінчив її. З 1944 року працював солістом оркестру Харківської філармонії. Кваліфікований, освічений музикант, він завжди починав урок з глибокого аналізу твору. Завдяки широкій ерудиції О.Г. Мултанов був дуже цікавим співрозмовником і студенти слухали його з великою увагою. Від своїх учнів він добивався високої технічної якості, над якою міг працювати годинами. З його класу вийшли добре навчені виконавці (серед них – його донька Н.О. Мултанова), що зайняли гідне місце в оркестрах оперних театрів і філармоній.

Чималий внесок у навчання і виховання молоді вніс досвідчений оркестровий музикант Олексій Анатолійович Розов, який вів клас у 1953–1957 роках.

З великою віддачею займався педагогічною роботою Євген Семенович Іванов (1925–1984), який працював у класі ударних інструментів після О.Г. Мултанова (з 1964 року). Серед його студентів ніколи не було тих, що відстають, а їх виступи відрізнялися високим професійним рівнем. Вимогливість педагога поєднувалася у Є.С. Іванова з добротою і чуйністю. Тому учні і колеги згадують про нього з теплотою.

У 1985–1993 роках в класі ударних інструментів викладав учень Є.С. Іванова Юрій Григорович Медовник (нар. 1940). Початкову музичну освіту він здобув у Полтаві, де навчався грі на скрипці в музичному училищі. Як скрипаль працював в оркестрі Харківської філармонії, там освоїв ударні інструменти, гра на яких стала сенсом всього його життя. Успішно розвиваючи педагогічні традиції свого вчителя, Ю.Г. Медовник багато часу і сил приділяв сучасним виконавським методикам, які вміло застосовував у класі за фахом. Студенти Ю.Г. Медовника були дипломантами (А. Бєлєнький, Дніпропетровськ, 1991) й лауреатами (А. Бабій, Луганськ, 1986,111 премія) Республіканських конкурсів.

Страницы: 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12



Використання методу моделювання
Складний процес розвитку дитячого музичного сприйняття передбачає використання художнього виконання творів, слова педагога й наочних засобів. Все це поєднано в одному методі, який називається – модел ...

Спільна виховна робота школи, сім’ї і громадськості в початковій школі
Сім'я є природним середовищем первинної соціалізації дитини, джерелом її матеріальної та емоційної підтримки, засобом збереження і передання культурних цінностей від покоління до покоління. З появою ...

Читання як вид навчальної діяльності

Громадянська освіта

Читання - основний засіб навчання, інструмент пізнання навколишнього світу. >>>

Copyright © 2018 - All Rights Reserved - www.pedahohikam.net