З історії становлення естетичного виховання та його традиції на Україні

Педагогіка: історія і сьогодення » Проблеми використання засобів естетичного виховання молодших школярів » З історії становлення естетичного виховання та його традиції на Україні

Сторінка 3

У практиці освіти і виховання Києво – Могилянської академії було відбито специфіку української національної культури, що, з одного боку, нерозривно пов’язана з власним корінням, давньо слов’янським світосприйняттям, специфікою давньо слов’янської міфології, а з іншого – безпосередньо співвіднесена із загально європейським культуротворчим процесом, орієнтована на теоретичні пошуки науки Нового часу. В наступний етап практики естетичного виховання в Україні асоціюється з іменем видатного філософа – просвітителя Г.С. Сковороди. Важливе місце в структурі філософсько-естетичної концепції Г.Сковороди посідає проблема естетичного виховання. Під принципово новим кутом зору український мислитель інтерпретував проблему самопізнання, наголошуючи на необхідності кожній людині чітко усвідомлювати свою роль у природі і суспільстві, знайти своє „справжнє обличчя". Ідеї Г. Сковороди мали значний вплив на процес художньої творчості. На думку мислителя, філософ має бути пророком, а завдання мистецтва відповідно полягає в тому щоб передбачити майбутнє. Ідеї Г.Сковороди знайшла своє яскраве підтвердження у мистецькій, передусім літературній, практиці 19-20 століття (Т.Шевченко І Франко, М. Коцюбинський, О. Кобилянська, М. Вороний, Л.Костенко, М. Хвильовий). У цьому зв’язку показовим видається вислів українського поета і публіциста Є. Маланюка, спадщина сьогодні активно починає досліджуватися теоретиками, з приводу творчості Л. Українки, яку „вповні сприйняти може лише сучасний читач".

Розвиток процесу естетичного виховання стимулює феномен культури – історично визначений рівень розвитку суспільства, творчих сил і здібностей людини виражених у темах і формах організації її життя й діяльності людей, а також у створюваних нею матеріальних і духовних цінностей. Загально теоретичне визначення терміна „культура" відкривають можливість звернутися до проблеми української національної культури, розглянути її специфічні особливості.

У зв’язку з цим необхідно зосередитися на феномені давньослов’янської міфології, що стимулювала розвиток національної культури і мистецтва України. Водночас слід враховувати чинник входження давньослов’яноської міфології до структури індоєвропейської міфологічної системи, що зумовив „відкритість" української культури. Її органічне існування у межах загальноєвропейського культурного простору. Вивчення проблеми естетичного виховання свідчить. Що найдієвішим його заходом, який органічно поєднує суто естетичні завдання з державно-патріотичними, є діалог між митцем і аудиторією.

Страницы: 1 2 3 



Повість "Перехресні стежки". Проблема вибору життєвої позиції
Шлях до себе – це шлях до національного, громадського. Через перехрестя зовнішні та внутрішні . У цьому істинний вибір індивідуального буття. Подолавши ці перехрестя, людина доходить до своєї ідентич ...

Переваги і недоліки використання комп’ютера
Оновлення всіх сторін життя суспільства, необхідність виходу на передові рубежі науково-технічного прогресу, забезпечення високої ефективності і розвитку творчого потенціалу суспільства – усе це став ...

Читання як вид навчальної діяльності

Громадянська освіта

Читання - основний засіб навчання, інструмент пізнання навколишнього світу. >>>

Copyright © 2019 - All Rights Reserved - www.pedahohikam.net