Проблеми естетичного виховання в досвіді вчителів початкових класів

Педагогіка: історія і сьогодення » Проблеми використання засобів естетичного виховання молодших школярів » Проблеми естетичного виховання в досвіді вчителів початкових класів

Сторінка 5

„Свято Матері", „Великодня Казка", „Великоднє свято", „Свято Миколая" та ін. проводилися за активною творчою участю учнів, батьків, бабусь, вчителів і мали на меті ознайомити з народними традиціями, гаївками, веснянками, виховувати любов до музичного фольклору, розвивати музично-ритмічні та художні здібності дітей

Розвиток естетико-емоційних почуттів ґрунтувався на психологічних вимогах, які брав до уваги В.О. Сухомлинський

По-перше: виховання позитивного естетичного ставлення до засобів мистецтва

По-друге: зв'язок з естетичними потребами, мотивами діяльності учнів.

Прилучення дитини до прекрасного починається в сім'ї. Оскільки остання є тим осередком, де дитина одержує свої перші життєві уроки, то зрозуміло, що перші естетичні враження, переживання, почуття започатковуються в сім’ї. „Тонкість відчування людини, емоційна сприйнятливість, вразливість, чуйність, співпереживання, проникнення в духовний світ іншої людини - все це осягається передусім у сім'ї, у взаємовідносинах з рідними. Тут треба шукати емоційно-естетичний корінь благородної духовної потреби в людині".

Втіленням краси, досконалості, доброти для дитини передусім є мати. Це не лише тепло, затишок, а й світ сонця, любові, ласки. Весь світ - його сучасне, минуле і майбутнє - в материнських руках. Від того, які ці руки, залежить майбутнє дитини і того народу, який представляє мати, „найрідніша, найдорожча, найкрасивіша в світі людина".

З метою підвищення рівня сформованості естетико-моральних почуттів ми використовували бесіди, конкурси малюнків, читання творів, насичених моральним змістом, влаштовували свята-ранки „Усе найкраще нашим мамам", „Свято бабусь" (опис свята подаємо в додатку А ). Широко практикували модифікацію моральних ситуацій, де учні повинні були конкретно показати готовність до тієї чи іншої моральної дії, вчинку, оцінного судження. Ми намагалися підвести дітей до відображення відносин між людьми, домогтися розуміння ними вчинків літературних герою, викликати схвалення чи осуд.

В індивідуальних бесідах з учнями намагалися донести суть десяти „ Не можна", сформульованих В.О. Сухомлинським, дотримання яких вчений вважав справою честі й гідності, а порушення - ганьбою. Нижнє приводимо десять „Не можна" (за В.О. Сухомлинським).

1. Не можна ледарювати, коли всі працюють, ганебно розважатися, коли старші покоління працюють і не можуть собі дозволиш відпочити.

2. Не можна сміятися над старістю і старшими людьми - це величезне блюзнірство; про старість треба говорити тільки з повагою; у світі є три речі, з яких ніколи не можна сміятися, - патріотизм, справжня любов до жінки і старість.

3.Не можна заходити в суперечку з дорослими людьми, особливо із стариками;не гідно людської мудрості постійно висловлювати сумнів щодо істинності того, що радять старші; якщо в тебе просяться якісь сумніви, придержи їх в голові, подумай, розміркуй, а потім спитай у старшого ще раз - спитай так, щоб не образити.

4.Не можна виявляти незадоволення тим, що в тебе немає якоїсь речі, у товариша твого є; від твоїх батьків ти не повинен вимагати нічого.

5.Не можна допускати, щоб мати давала тобі те, чого вона не бере собі. Умій відмовитись від подарунка, якщо ти знаєш, що в цій речі мати відмовила собі

6.Не можна робити того, що осуджують товариші - ні на очах у них, ні десь на стороні; особливо неприпустимі настирливість, намагання без потреби нагадувати про себе, виставляти на показ свої домагання: мати і батько ніколи не забудуть про тебе; якщо ти не на очах у них, вони думають про тебе більше, ніж тоді, коли ти крутишся поруч.

7.Не можна залишати старшу рідну людину одинокою, особливо матір, якщо в неї немає нікого, крім тебе; в радісні свята ніколи не залишай її саму; ти сам твої слова, твоя присутність - буває, єдина радість її буття; чим ближчий кінець людського життя, тим гостріше переживає людина горе своєї самітності; пам'ятай, що в житті людини настає період, коли ніякої іншої радості, крім радості людського спілкування, в неї вже не може бути.

8.Не можна збиратися в дорогу, не спитавши дозволу і поради у старших, особливо в діда, не попрощавшись з ними і не побажавши їм щасливо залишатись.

9.Не можна сідати до столу, не запросивши старшого; тільки моральний невіглас уподібнюється тварині, що вгамовує свою жадобу і боїться, щоб її родич, присутній при цьому, не урвав шматка собі

Страницы: 1 2 3 4 5 6



Комп'ютерне навчання в початкових класах
Бурхливий розвиток нових інформаційних технологій і впровадження їх у всьому світі наклали певний відбиток на розвиток особистості сучасної дитини. Потужний потік нової інформації, реклами, застосува ...

Розвиток загальних психофізичних особливостей своєї особистості, які є передумовою оволодіння вміннями професійно - педагогічного мовлення
Маємо на увазі насамперед розвиток уяви (відтворювальної і творчої), асоціативної і образної нам'яті. Ми вже згадували, що обов'язковою умовою виразності мовлення вчителя є бачення ним тих предметів, ...

Читання як вид навчальної діяльності

Громадянська освіта

Читання - основний засіб навчання, інструмент пізнання навколишнього світу. >>>

Copyright © 2018 - All Rights Reserved - www.pedahohikam.net